Öland bjöd på en fin kväll

Efter maten så klämde jag in ett pass cykel innan EM-finalen som jag hade tänkt se. Det såg ut att kunna börja regna vilket ögonblick som helst men jag hoppades på tur. Kom iväg och rullade mot Räpplinge, fick stå och vänta för att komma över 136an då det var livlig trafik. Men det blev en lucka och jag kom in på den mindre trafikerade vägen mot Räpplinge och vidare mot Störlinge. Gjorde ett försöka på Strava segmentet strax innan Störlinge men lyckades återigen bara tangera min bästa tid, nu för tredje gången.
Mörka moln men inget regn.
Svängde norrut mot Tjusby och siktade på Löt. Det rullade på bra i den lätta medvinden och regnet verkade inte komma riktigt än. Njöt av den ljumma kvällen och att benen var så pigga. Bredsättra, Ebgy och Laxeby passerades innan jag kom fram till Löt där jag tog av mot Alböke för att komma över till Västrasidan igen. Fast innan Alböka tog jag vänster in på gamla jänvägen och vidare ner mot Unnestad. För att där svänga av ut mot Lundegård och sedan hemåt på 136an. Lite motvind sista biten vilket gjorda att jag fick lite extra trääning. Det blev lite drygt 4 mil och med ett snitt på 31 km/h så blev det en lyckad uppvärmning innan fotbollen i soffan.

Naturspaning: En mulen kväll men ändå varmt och skönt och regnet kom först senare så jag hade tur. Såg några rådjur och harar. Även en hel del gäss som flög i formation till sin nattvila. 3 vråkar som seglade över en åker i Mellösa.


Kommentarer