Morgonrunda

En ganska kylig morgon om man jämför hur temperaturen varit dom senaste veckorna. Så det fick bli armvärmare på. Började rulla söderut och sidvinden var frisk och tilltagande. Kroppen skrek efter sömn och ville tillbaka till sängen. Det gick segt och trögt, men bestämde mig för att ta en sväng på Stora Rörs segmentet och benen hade ingen fart eller kraft under den första delen av den dryga 6 km rundan som avslutas uppför i Stora Rörs backen. Fast själva backen gick bättre än väntat och nu hade jag vaknat till lite bättre och det kändes betydligt bättre resten av färden.
Medvind och solen i ansiktet, underbart
Tog sedan Rydvägen för att fortsätta mot Runsten, Här var det medvind och solen värmde bra så armvärmarna åkte av. Magisk cykling över till östra sidan, svängde norrut och stretade på bra i sidvinden. Möte en cyklist som var på väg söderöver och det såg så lätt ut där han svischade fram. För mig gick det nu lite trögare men benen svarade bra nu och jag njöt av fartvinden och solen. Färden fortsatte till Störlinge där jag tog av mot Sörby för att sedan ta Ramsättravägen ner mot Köpingsvik. 136an var hårt trafikerad söderut så jag fick stå och vänta en stund innan det blev en lucka att cykla över i. Sedan var det bara att ta i för att tömma kroppen på lite energi dom sista kalorimetrarna. Trött men belåten satte jag mig i solstolen för att pusta ut och ladda över rundan till Strava.

Naturspaning: Glada i Kvigrälla och stora flockar med gäss på åkrarna runt Runsten.


Kommentarer