En liten kvällstur

Efter en blåsig dag så lugnade vinden ut fram på kvällskvisten fast små regn skurar kom lite då och då. Fast så blev det lite ljusare på himmlen och jag tog chansen att ta en tur. Hade studerat Strava innan och hade bestämt en rutt med en hel del segment på som jag borde kunna fixa lite bättre PB på. Rullade ut mot Köpingsvik och tog sedan av mot Egby och dom 3 segmenten som finns på vägen dit. Regnet hängde nu i luften när jag nådde Egby efter en vild satsning på det sista segmentet. Rejält trötta ben som vaknade till liv igen efter lite tramp på lätt växel.
En fin kväll trots regnhotet
Rullade vidare mot Laxeby och svängde där av tillbaka mot Köpingsvik. Siktade in mig på Segmentet som finns på sista rakan ner mot Köpingsviksskylten en ren skyltspurt alltså. Det sved i låren efter den ansträngningen. Svängde av mot Kolstad och kvällens sista segment där benen redan var rejält stumma efter bara några hundra meter men kämpade mig igenom och rullade sedan nöjt hem för dusch lite tv-häng med familjen. Efter att ha laddad upp rundan till Strava så visade det sig att jag hade slagit PB på 5 av 6 segment vilket var bättre än ett K.O.M. hade det blivit. Kul när man kan överraska sig själv lite. Fast det kanske bara är dom nya hjulen som gjort mig snabbare, Troligen inte men skönt rull är det i dom och den känslan kan ju lura mig till stordåd. Regnet kom precis efter jag rullat in hojen i garaget. Ibland har man tur.

Naturspaning: 3 rådjur och en glada. Annars mest en mörk himmel som dramatiskt tornade upp sig men regnet föll ju som sagt efter min hemkomst.


Kommentarer