Earlybird till Sandvik

Klockan ringde strax innan 6 och jag åt frukost och drack lite kaffe innan jag kom iväg på en liten träningsrunda innan jobbet. Blev att styra norrut och fick därmed lite medvind inledningsvis. En underbart härlig sommarmorgon med dryga 14 grader vid start och betydligt varmare i solen. Tryckte på lite extra genom Köpingsvik och undrade efter Klintabacken hur jag hade lyckats på det segmentet, det hade rullat på bra fast jag kroknade lite uppför.
Strax söder om Södvik
Trampade vidare norrut och njöt av den värmande solen och den glesa biltrafiken. Kroppen började vakna till ordentligt när jag passerade Södvik och fortsatte en liten bit till innan jag tog av in på den norra infarten till Sandvik. Körde in i motvinden och trampade mig ner till hamnen för lite sjöutsikt och lite bildtagning. Sedan var det dags att trampa hem igen för att hinna till jobbet i tid.
Soligt och fint i Sandvikshamn
Nu blev det motvind och lite jobbigare än innan men det flöt på bra mest hela tiden och nu var det riktigt varmt och skönt i solen. Motvinden ganska hård och jag fick bita i bitvis för att hålla farten uppe. En bra dag i sadeln och jag kom hem nöjd och belåten i god tid innan det var dags att cykla den korta sträckan till jobbet. 6 mil på nästan exakt 2 timmar var en skön start på dagen. Mötte 2 cyklister som inte ville hälsa vid mötet, hur svårt är det att  i ka eller nicka lite? 

Naturspaning: Några rådjur och en räv. Massor av gäss i luften. Annars var det mest kamelerna i Alböke som stod ute vid vägen och visade upp sig.


Kommentarer