Earlybird igen

Studsade upp ur sängen vid 5:00. Lite frukost innan jag cyklade söderut i morgon solen. Lite småkyligt men solen värmde när den kom åt. Sömniga ben som gjorde sitt bästa för att hålla upp farten ner mot Glömminge. Det gick tungt och kroppen svarade inte, verkade som den låg och sov fortfarande. Men den fina morgonen var njutbar och vyerna över ön stundtals magiska i det tidiga morgonljuset då morgondiset låg kvar på en del ställen.
Solens strålar värmde gott i den lite kyliga morgonen
Vid Glömminge svängde jag ner Röhällavägen och tog sedan upp mot Algustsrum igen förbi maskinuthyrningen på Björkelidsvägen. Kämpigt i den serpentin liknande backen och benen tog slut långt innan jag var uppe och då är ändå backen ganska kort. Kämpade mig vidare och njöt av nedförsbacken på Fägatan. Vidare till Färjestaden och upp till Almers innan jag vände hemåt igen i den svaga motvinden.
Klena ben i morgon solen
Hemvägen gick lite bättre efter en Dextrosol och lite mera pannben. Kan ju inte bara vika ner sig för att det går lite trögt. Fast farten har försvunnit, behöver nog köra lite mera intervaller och en hel del igångdrag. Får bli att göra en plan över detta på de kommande träningspassen. Väldigt skön känsla i kroppen efter jag kommit hem. 6 mil in på kontot och jag har nu passerat 200 mil i år.

Naturspaning: Rådjur med kid som sprang över de nyslagna fälten. 2 glador som seglade fram över vägen i jakt på frukost. En morgon pigg glad cyklist möte jag vid Aledalsridcenter, skönt att se att fler offrar morgonsömnen för lite sadelnötning. Vädret är just nu helt outstanding här på Öland och flertalet campingar verkar vara fullbelagda så folket verkar ha hittat hit nu igen när det är dags för Badrock.


Kommentarer