Ibland får man tänka om

Den planerade turen med Niklas såg ut att bli i underbart sommarväder men strax innan vi skulle träffas började det droppa lite från skyn. Såg inte ut att bli så farligt så jag rullade ut till Köpingsvik och hann bli ganska blöt i det strilande regnet. Niklas var nästan klar men medans vi stod och pratade om hur vi skulle lägga upp dagens rutt så ökade regnet rejält och sedan lite till och nu vräkte det ner. Vi väntade en stund men det avtog inte. Niklas sa att han skulle göra ett nytt försök framåt kvällen istället och jag skulle rulla hem igen. Fast när jag kom till Ramsättravägen bestämde jag mig för att det fick bli Roondan så benen fick jobba lite och jag var ju redan blöt. Blötare blev jag och det dröjde till Lindby innan regnet avtog lite och solen försökte tränga igenom molnen men utan större framgång. Fast det var ju varmt och skönt ändå så regnet gjorde inte så mycket.
Avspolad efter turen
Ifrån Lindby och hem så var vinden med och farten ökade och jag försökte hålla en hög kadens. Benen kändes bra hela vägen och jag ångrade att jag inte tagit i lite mera i motvinden på Ramsättravägen. Fast det är ju alltid lätt att vara efterklok. Fast det blev ju ett bättre pass än att bara ha rullat hem från Köpingsvik igen. Barnen hade fixat pasta och köttbullar när jag kom hem lite tidagare än utlovat men det blev ju perfekt men lite lunch efter en skön dusch.

Naturspaning: 8 rådjur som stod och betade i det blöta gräset på olika tegar. En ekorre sprang över vägen vid Skedemosse. Såg även 2 glador i Räpplinge. Väldigt blöt som sagt men det är precis vad ön behöver nu efter den torka som varit med några få undantag.


Kommentarer