Fin väder och starka ben = K.O.M.

Vilket väder vi fått igen, varmt och skönt. Började dagen med tandläkarbesök men gick prickfritt igenom besiktningen. För att fira detta fick det bli en liten temporunda på hojen. På med cykelkläder och så rullade jag ut mot Räpplinge. I den lätta medvinden så tryckte jag på lite extra och slog nytt PB på väg ut till det tänkta temposegmentet. Undrade för mig själv om jag bränt för mycket krut redan men satsade allt och det skulle nog fungera för benen kändes bra. Började starkt och kom in en bra takt. Sen kom min svaga sträcka där jag brukar tappa fart och tid. Men idag flöt det på bättre men inte perfekt. Sedan ute på Grebyvägen så var motvinden ganska så stark eller jag svag. Men byte växel ett par gånger innan jag hittade mitt tempo och det flöt på riktigt bra.
På väg mot Köpingsvik på Ramsättravägen
Orkade inte riktigt hålla farten som jag hade önskat på slutet men det kändes bra ändå. Rullade vidare bort mot Sörby för att ta in på Ramsättravägen och ner till Köpingsvik. Benen var lite slitna men krafterna kom åter och jag körde en liten tempohöjning innan jag kom fram till 136an igen. Sedan var det ju medvind igen till Borgholm och här körde jag ut det sista ur benen innan jag var hemma igen. Kopplade upp telefon och dator och fick se att jag lyckats ta ett K.O.M. och det med nästan 20 sekunder. Snittade 37,6 km/h på 5.2 kilometers segmentet. Hade ju även snittat 39 km/h på dom 3 km som jag avverkat innan segmentet så idag var benen på topp.
Njuter av vädret och utsikten från sadeln
Det var skönt att komma ut på hojen igen innan min jobbhelg som börjar i eftermiddag. Nu lite lunch och sedan är det jobbet som gäller i 24 timmar. 150 mil hittills i år och nu börjar snittet vara runt 30 km/h eller över, så det går åt rätt håll.

 Naturspaning: Så flera rådjur som är ute och betar på dom gröna fälten, Det var gott om vråkar i luften idag och även en falk. Kastanjerna blommar så fint nu och även slånen. 2 snokar ringlade över vägen. Hälsade även på mina föräldrar som jag möte strax söder om Köpingsvik.


Kommentarer