En sväng innan jobbet

Det fina vädret fortsätter. Fick bli en liten runda innan jobbet idag. 18 grader och strålande sol och en vind som kom från sydväst. Körde ut mot Räpplinge men idag blev det inget varv på Stravasegmentet som finns där. Blev istället att rulla ut till Störlinge och sedan norrut till Löt. Benen var helt okej idag och jag försökte ha ett bra tempo.
Strax lite altanhäng och vila benen lite efter turen
Det rullade på bra ända tills jag tog av mot Alböke vid Löt och vinden hamnade snett mot och efter jag stått på tvärs över ön så var benen lite möra och det blev en kamp ner till Köpingsvik i motvinden. Men det gick bra men hade svårt att hålla farten över 30 i motvinden. Fast benen var ganska stumma då jag klev av hojen hemma och satte mig i solen på altanen en stund för att hämta andan och fylla på med vatten. Det blev strax över 4 mil med ett snitt på 31 km/h vilket får vara okej ändå. Är väl inte starkare än så just nu.

Naturspaning: En glada och en vråk kretsade över Tjusby. En kull med grågäss ungar korsade vägen strax söder om Bredsättra. Bönderna håller på med sitt hö och det var mycket traktorer ute på vägarna. Även gott om husbilar som står lite här och var när dom inte rullar på vägarna.


Kommentarer