Earlybird

Efter gårdagens lite misslyckade cykling så fick det bli att gå upp tidigt, klockan ringde 5:30 och jag hasade mig ur sängen och började med att brygga lite kaffe så kroppen skulle vakna. Fixade frukost och hämtade upp cykelkläderna från källaren. 12 grader i skuggan visade termometern men solen var uppe och värmde. Efter frukost och påklädning så rullade jag iväg söder ut. Lite kyligt men då solen kom åt riktigt skönt. Kroppen var fortfarande seg men den underbara morgonen var fantastiskt inbjudande för cykling. Kom igång lite bättre då jag passerat Räppling på min väg mot östra sidan av ön. Gjorde ett försök på Strava segmentet på rakan mot Störlinge men benen orkade inte sista 50 metrarna eller om det var hjärnan som sa ifrån, missade PB med 1 sekund. Rullade vidare söderut och rådjuren stod nästan på varje åker och åt i det gröna gräset. Vid Runsten svängde jag av västerut och rullade genom ett sömnigt Spjutterum. Så tog orken slut och jag fick stanna och fylla på med lite energi och vatten längsväganten. Länge sedan jag tog slut så där direkt. Kom igång igen men det gick trögt hela vägen över till Glömminge.
Energipåfyllning i skuggan
Svängde in på en väg jag aldrig testat innan upp mot Ryd strax innan jag var framme vid 136an. Var ett bra beslut en helt underbart väg utan trafik i omväxlande natur och det är ju alltid kul med nya vyer. Så när jag var på väg ut mot 136an igen så sprang en grävling över vägen 50 meter framför mig. Väl ute på 136an  så blev det fart ökning och kroppen verkade ha hämtat sig igen för det gick bra att ta i lite extra hela vägen hem.
Rydvägen ut mot 136an
En helt fantastisk morgon som avslutades i solstolen hemma på altanen innan jag gick in duschade. Väckte sedan upp barnen för frukost. 5,8 mil på ett soligt Öland är balsam för själen. Du kan man gå och jobba med ett leende på läpparna hela dagen och tänka tillbaka på morgonens runda. Cykling är underbart och så rogivande för knopp och kropp.

Nu håller vi bara tummarna för att Sverige ska vakna i sista gruppspelsmatchen och vinna över Belgien, heja Sverige!
Här misärtrött innan energin kom åter
Naturspaning: Orkade inte räkna alla rådjur idag dom var överallt. Även hararna var i stora antal. En örn svävade över skogarna vid Gillsättra. Sedan var det ju Grävlingen på Rydvägen alltid lika kul att se något ovanligare än dom vanliga djuren när man är ute på tur.


Kommentarer