Temporunda med nya tröjan

Dom har lovat regn och rusk i några dagar nu så det fick bli en runda innan detta. Fick bli en lite kortare sväng med högt tempo efter veckans distanstur. Betydligt kyligare än senast men solen sken och vinden blåste 5-8 m/s från nord/nordost.
Nya tröjan en långärmad sak som var skön när tempen var runt 10 grader
Har fått ett paket med lite nya cykelkläder i veckan och idag blev det test av den nya långärmade cykeltröjan, röd och fin. Den var lagom i det 10 gradiga vädret och ett bra komplement till mina övriga plagg. Turen gick ut över Köpingsvik och vidare mot Egby innan jag svängde av mot Tjusby i medvinden på östra sidan. Det blev nu farter runt 37-38 km/h i den härliga medvinden. Det är en så härlig känsla att liksom flyga fram utan att ta i så man spyr. Underbart och farten var fortfarande god då jag svängde av ner mot Räpplinge som var nästa mål. Där vjag hade som mål att ta tillbaka mitt K.O.M.
En röd vindväst blev det också.
Gick inte ut så hårt på K.O.M. sträckan för att orka hålla farten uppe i den avslutande motvinden. Det kändes bra och jag låg på ett snitt runt 37 km/h då jag tog av från Tomtebyvägen och skulle upp till Grevbyvägen. Här kom svackan under några hundra meter då jag inte kunde hålla tempot riktigt utan sjönk ner till runt 32-33 km/h innan Grevbyvägen. Kastade i tyngre växlar och borrade ner mig i bocken i motvinden och pressade upp farten till runt 38 Km/h. Nu fick det bära eller brista och låren skrek när jag kom åter till Räpplinge kyrka men jag hade hållit ihop det bra och var grymt nöjd med min insats men osäker på om det skulle bli nytt rekord eller inte. Med protesterande ben cyklade jag hem för att få svar på hur det gått. Det skulle visa sig att jag hamnade på fel sida om rekordet med ynka 2 sekunder, surt men det får bli nya försök.
En nya cool t-shirt fanns med i lådan
Det blev en bra temporunda med ett snitt på över 32 km/h årets bästa snitt hittills. Skönt att känna att träningen ger resultat. Bara att hålla upp motivationen och harva vidare för nåt blir ju rätt verkar det som ju.

Naturspaning: Rådjur och en älg i Egbys rapsfält. Tranor och flera olika rovfåglar svävade över åkrarna i jakt på föda. Skönt men lite kyligt. Orkidéerna har verkligen poppat upp den senaste veckan ute i markerna.


Kommentarer