Sommarvärme och K.O.M

Det underbara vädret fortsätter. Idag blev det en kortare tur solo efter lite ogräs bekämpning på uppfarten. Sparade lite ogräs så jag har att göra om andan faller på. Blev första turen utan arm eller benvärmare, vilket alltid är lika trevligt. Rullade ut mot Räpplinge för att göra ett försök att återta mitt K.O.M på segmentet som börjar nästan vid kyrkan. Vid kyrkan var det konfirmation,  hälsade på Niklas och Rosita som var på väg att beskåda sin son i kyrkan.
Vilar i skuggan efter turen
Öppnade för hårt och tänkte det här går aldrig. Men kämpade vidare och kom in i en bra rytm och tempo som kanske skulle hålla hela segmentet. Gick bra genom Tomteby och så upp mot Grevbyvägen där jag brukar ha min sämsta del. Till min förvåning så hittade jag extra kraft och kunde öka lite.  Grevbyvägen blev en plåga och kamp mot mig själv och mina negativa tankar. Kramade ut allt jag hade och orkade hela vägen åter till kyrkan. Andfådd och med skakiga ben trampade jag lite sakta bort mot Äpplerum och försökte få luft och att pulsen skulle lugna sig lite. Fick bli att svänga in på Ramsättravägen vid Sörby. Nu hade benen börjat fungera ordentligt igen och jag tryckte på lite för att testa vad dom tålde. Kom till Köpingsvik rejält sliten men med en bra känsla i kroppen.
Fruns goda pastasallad till lunch med banan och vatten.
Benen kändes helt okej och jag kom på att det finns ett segment till på vägen hem som jag kanske skulle göra ett försök på. Sagt och gjort men benen höll inte då jag tryckte på med det jag hade nerför norra infarten till Borgholm, hamnade ändå bara sekunder ifrån personbästa. Strava är en bra motivationshöjare. Rullade ändå nöjd hem med på nytt skakiga ben. Hem till en skön dusch och lite underbart god pastasallad. 2.8 mil med ett snitt på över 31 km/h får duga. Grymt kul att leka Ludvigsson efter att ha blivit inspirerad av hans körning på prologen på Girot. Fast hur dom kan snitta över 50 km/h är mig obegripligt?

Naturspaning: En havsörn som var hårt ansatt av kråkfåglar svävade över åkrarna i Ramsättra. 3 fasan tuppar varav en nästan sprang in i framhjulet. Svalor och stenskvättor syntes också. Även några rådjur och harar var synliga i den underbara majvädret. Orkidéerna börjar bli talrika på alvaret nu när värmen har kommit.


Kommentarer