Kepsväder och felkörning

Hade stämt träff med Niklas vid 15:00 och vi diskuterade en stund vilken runda vi skulle ta. Vi valde att köra en repris på rundan vi körde senast men baklänges. Underbart väder vid start, men ganska blåsigt runt 6-8 m/s och från olika håll skulle det visa sig. På västra sidan av ön var det nordvästlig vind, medan det blåste ostlig vind på östra sidan. Idag tryckte jag upp farten lite mer från start och det flöt på bra ut till Störlinge. I sidvinden ner till Runsten rullade dom nya däcken lätt och snabbt, Farten blev ännu högre till en början då vi svängde av in mot mitten av ön igen. -Skulle vi inte svängt av där sa Niklas plötsligt. -Nej det är längre fram svarade jag. Fast så kom det ett högt staket och då insåg jag att jag hade tänkt fel och Niklas haft rätt. Fast vi fortsatt ut till Glömminge och tog 136an upp till Rönnerum. Kilometerna på 136an var de med mest motvind, för på västra sidan var det ju fortfarande nordvästlig vind.
Sojakepsen och klubbkläder på!
Genom Rönnerum och upp till Högsrums kyrka där vi svängde av mot östra sidan igen och rullade över Karumsalvar. Framme i Sättra kände vi oss fortfarande pigga och krigade på i motvinden ut till östra sidan igen. Gärdslösa och Störlinge passerades och när vi kom till Östra Sörby så tog vi Ramsättravägen hem igen ner till Köpingsvik. 4 km längre hade det blivit med min felkörning. Niklas blev extra glad då vi äntligen kom upp till en snittfart över 30 km/h. Efter lite eftersnack rullade jag hem och kunde njuta av en dusch. Dryga 7 mil in på kontot.

Högt betyg till nya däcken och kepsen. Fast bäst var nog sällskapet och det sköna vädret.

Naturspaning: 3 tranor. Flertalet rådjur och harar. En nötvecka som kröp på stammen i någon dunge vi passerade. Dom unga killarna som brände gummi med sin cross i Kvigrälla.


Kommentarer