344 gram lättare hoj

Byte ut mitt slittna bakhjul och av bara farten så åkte framdäcket av det med. Var på cykelaffären i Färjestaden och letade efter nytt däck och då jag nästan bestämt mig för Conti GP 4 season så plockade dom fram ett paket med 2 Conti GP 25mm och 2 slangar till ett riktigt bra pris. Så jag slog till och åkte hem för att montera. På skoj så vägde jag in det nya däcket och sedan det gamla Schwalbe Durano plus 25mm. Conti vägde in på 238 gram och Schwalbe på 410 gram och då har det ändå rullat drygt 400 mil. Så ny har jag bantat bort 344 gram på hojen, hur snabb ska jag inte bli nu?
410 gram tungt

238 gram lätt
Det gick smidigt att skifta däcken även om dom gamla satt ordentligt fast innan man fick tag ordentligt med däckavtagaren. Conti däcken smet på hyggligt lätt med lite extra tryck med tummarna och lite envishet. Alltid lika snyggt med dom nya hjulen monterade och det ska bli extra kul att ge sig ut och prova dessa gummin. Gäller bara att få lite fason på han som sitter och trampar på sadeln så ska det nog bli ett bra år det här med efter en trög start på alla möjliga plan.

Men nu kan det nog bara bli bättre och jag snabbare! 
Solen lyste någon sekund innan regnet

Kommentarer