Tranor och soligt

Det blev en runda idag med i finvädret efter att ha varit behjälplig med bärhjälp och sedan tvättat av utemöbler här hemma. Det blev 136an söder ut ner till Glömminge där jag svängde av österut mot Runsten. Här var det medvind och det gick så där härligt lätt. Säg några rådjur då jag passerade fält och skogshobbar på båda sidor av vägen.
På väg hemåt i motvinden
Väl i Runsten svängde jag av upp mot kyrkan och då började motvinden på riktigt. Nu blev det jobbigt och pulsen steg mot max på visa sträckor då jag borrade på lite extra. Kände att kraften höll på att tryta så jag minskade farten lite och vilade lite så pulsen gick ner. Såg 20 talet Tranor vid Långlöt. Fick lite kraft åter och det rullade på hyggligt i motvinden fram till Störlinge där jag svängde av mot Borgholm. Innan Östra Sörby så var det mest gele i benen igen men då jag vek av mot Köpingsvik och in på Ramsätravägen så hade dom blivit lite bättre igen och i lä av skogen så kändes det lite lättare att fortsätta trampa då vinden blev lite svagare.
Soligt och fint och runt 7 grader
Väl i Köpingsvik så var det ju knappt 4 km kvar till jag var hemma så det var bara att slita på för nu var benen klena och det märks att jag behöver fylla på med mil innan flåset är tillbaka på rimlig nivå. Men hem kom jag efter drygt 5 mil och med slitna ben.
Vila behövs
Öland var som vanligt med sol och vind. Hoppas på minimala bakslag nu så ska nog denna våren bli underbar att cykla i. Trevligt att känna sig stark och snabb i medvinden, fast det gick raskt över då vinden blev emot i stället.

Naturspaning: Tranor och Rådjur såg jag ett antal av, men spanade efter Sädesärlan men den verkar inte ha kommit till ön än. Mest exotiska fågel var annars i Runsten en konstig art i ett fruktträd med en sekatör i högsta hugg.


Kommentarer