Solorunda i finväder

Det blev en härlig tur i solsken och lätta vindar på förmiddagen då eftermiddag och kväll var uppbokat med andra aktiviteter. Efter frukost med gott kaffe så blev det att ta ut cykeln och köra en liten runda i det härliga påskvädret.
Soligt över alvaret
Försökte ha en hög kadens och fart idag för att få lite fartträning i benen. Kadensen gcik ju bra men farten finns det lite till att öva på. Men det är ju så det ska vara så här tidigt på säsongen. Började rulla söder ut och tog av mot Räpplinge och fortsatte mot Sättra där jag svängde ut mot Högsrum men tog av mot Långlöt igen då avtagsvägen dök upp efter Karum. Solen värmde skönt idag och jag var nästan för välklädd idag men lite extra svett får man ta när vädret bjuder till.
Ännu en raka att trampa fram på
Tog av norrut i Långlöt och såg ett säkert vårtecken på gräset bredvid kyrkan, Sädesärlan som satt och vippade på stjärten. Det var lättrampat upp till Störlinge där jag svände av mot Sörby och sedan vidare på Ramsättravägen ner till Köpingsvik innan jag kom hem igen till Borgholm efter att ha njutit i nästan 5 mil.

Naturspaning: Sädesärla och tranor. Rådjur och flera harar betandes på åkrarna. En fasantupp som spatserade framför mig på vägen innan den skrikande steg mot skyn.


Kommentarer