Rullskidor

Idag lyste solen från klarblå himmel och vinden hade mojnat, en underbar februaridag med andra ord. Efter lite pyssel så bestämde jag mig för att ta fram rullskidorna från garaget. Det var ju ett tag sedan dom var ute och rullade. Lika ringrostig som vanligt dom första kilometerna sedan blev det lite bättre.
Pjäxa på!
Blev en liten runda ut till Köpingsvik och hem igen. Var helt klart tillräckligt för kroppen protesterade mot en ovan syssla. Trodde det skulle bli taxi hem på Ramsättravägen men sedan släppte det lite och rullade på lite bättre.
Den gamla trotjänaren hade letats fram igen (ca 17-18 år)
Det blev ganska exakt 9 km och det var lika skönt som alltid att varva ner med en dusch och en kopp kaffe på det. Trodde inte min ansträngning var så stor men enligt pulsen hade jag legat på ändå eller så är jag dåligt tränad, vilket stämmer det med.
Rullskidor är ansträngande
Naturspaning: 2 Havsörnar över Kalmarsund. 3 Rådjur som stod och betade bredvid cykelbanan vid Dovreviken. Domherrar och en Stenknäck. Hörde och såg en Hackspett som verkade fira in denna soliga dag med väldiga trumvirvlar.


Kommentarer