Premiär på rullskidorna

Har ju letat fram stavar och rullskidorna i garaget för ett tag sedan och idag blev det en liten ostadig runda. Tekniken var som bortblåst men efter någon kilometer så började det gå lite bättre. Fast jag har fått frökenhänder då fick blåsor i händerna nästan bums. Trots favvovantarna eller kanske pågrund av blir att forska i det till nästa gång. Tror det blir en härlig träningsvärk i kväll på jobbet i armar och rygg.
Strax avfärd på vingliga ben
Får jag bara till tekniken lite bättre och inte är så rädd för att köra omkull så ska detta nog bli ett bra komplement till den vanliga träningen. Skönt att aktivera lite andra muskler. Tyckte att pjäxorna var lite stora och obekväma, fast efter rundan såg jag felet hade ju ingen sula i. Det kommer bli skönare nästa gång troligtvis nu när det problemet är åtgärdat.
Härligt väder med lite sol och härliga höstvindar och cirka 10 grader.

Naturspaning: Såg inte så mycket då jag fick koncentrera mig på att hålla balansen och farten uppe. Men 2 rådjur och några vråkar ute i Köpingsvik. Löven har nu till största del blåst av träden och ligger och skräpar på marken i väntan på förmultning eller ihopräfsning.


Kommentarer