November i dis

Det blev en disig historia bitvis idag då jag trampade runt Åstad och Rönnerum i annars härligt cykelväder, 10 grader varmt och sydliga vindar. Solen som försökte ta sig igenom diset men lyckades bara bitvis. Torra fina vägar som i skuggpartierna kunde vara lite fuktiga och en hel del löv som låg på vägbanan som kunde vara lite lurigt i kurvorna.
Höstigt söder om Högtomta
Annars kändes det okej och benen orkade nästan hela tiden som jag ville var en stund i motvinden som jag fick vika ner mig lite då krämen var slut och benen behövde vila lite. Skönt med höstluften och dom nya kläderna fungerade felfritt idag med. Hade nya tunna ullstrumpor som var så mycket bättre än mina gamla tjocka, 39:- var ju inte så farligt heller.
Fundersam om det blev någon bild eller inte.
Några till så här fina dagar tar vi gärna, strax över 4 mil på knappt 1:30 så det rullade på hyggligt. 300 mil är nu cyklade i år. Hinner förhoppningsvis med många mer, innan vintern slår till.

Naturspaning: Flera Rådjur och harar som korsade vägen. En liten flock med vipor satt på en åker och letade mat. 9 nötskrikor och 2 örnar, plus alla andra fåglar som spelar och kvittar så fint då man susar fram.


Kommentarer