Krampaktig rodd

Efter några dagars uppehåll från träning mer än att flytta möbler och klättra upp på vinden efter adventspynt så var det idag dags att köra ett 4 km race på roddmaskinen i Basementgym. Laddade med apelsin och lite hantlar. Redan första kilometern så hade jag svårt att hålla det tänkta tempot men trodde att jag nog kunde öka lite på resterande sträcka.
Trött, knäckt och full av revanshlusta.
Men efter 2 km så började det krampa i skinkorna och jag fick sänka tempot ett tag och sedan kom jag aldrig ikapp och inspirationen rann av mig i ren besvikelse. Slutade hela 1 minuter och 45 sekunder över min bästa tid och nästan 2 minuter ifrån målet som jag siktar mot. Ett bakslag men det är bara att bryta ihop och komma igen. Hade väl en dålig dag. Kanske var det alla stretchingövningarna som jag och Algot sysslade med i går kväll som hade satt sig på rumpmuskelaturen och spelade mig ett spratt.
Inget att minnas här men ett pass är ett pass.
Ett set med hantlar till och en skön dusch senare kändes det riktigt bra i kroppen. Får vänta några dagar innan detta upprepas och då förhoppningsvis med ett bättre resultat. Fast det är ju bra med lite motgång sägs det. Får ta en pepparkaka så jag blir snäll.
Fint med lite extra ljus så här i den mörka årstiden. 
Blåste väl en del här i natt och på morgonen inte så farligt och det blåser rejält än men det hör ju hösten till eller är det vinter svårt att säga när årstiderna är lite ur led. Men önskar mig lite snö till jul och minusgrader så det känns som riktig vinter.

Kommentarer