Marknad och finväder

Strålande sol idag igen cirka 15 grader varmt och en smekande västlig vind på ungefär 10 m/s. Kan ju inte bli bättre än så ju, härligt fast det blev lite kyligt i dom skuggiga partierna av vägen. Vinden drog ur värmen från kroppen och jag saknade en vindväst. Men då solen värmde mig var det gudomligt och vägen hem med lite medvind himmelskt.
Nya vantar då dom gamla givit upp, bra saker med magneter.
Det blev söderut i motvinden som jag trampade och det var som sagt lite kyligt om överkroppen emellanåt men inte så farligt. Det rullade på hyfsat och benen var pigga och mentalt kändes det inspirerande med motvind. Dom nya GripGrab handskarna var lika sköna på styret som i affären, nu hoppas jag att dessa ska hålla lite bättre än den förra modellen från samma märke. Halvvägs kom jag på att det skulle vara höst marknad i Algutsrum så jag justerade rutten lite. Blev att köra runt marknaden på nervägen så skulle det nog inte vara så mycket folk i vägen.
Marknadsbesökare nja!
Träffade lite känningar på den lilla stunden jag passerade knallestånden och avstod från att köpa lite karameller fast dom såg så goda ut. Rullade sedan ner till Almers och Storgatan ner till hamnen. Tog några bilder där innan jag hoppade på hojen och tog cykelbanan norrut för att köra vilse bland småhusen men med mitt goda lokalsinne så hittade jag tillbaka ut och kunde sätta ordentlig fart hemåt.
Hamnen i Färjestaden i solskenet.
Blev ett nytt PB i backen upp till Glömminge vilket jag inte trodde då sopbilen motarbetade mig ordentligt med hjälp av mötande bil. Fast det var ju kul att det gick ändå och man vet att här finns mer att hämta. 136 an hem efter Isgärde var cykling när den är som bäst, sol, vind och hyggligt pigga ben. Benen var inte lika pigga 2 mil senare men det hade ju varit planen att ösa på vid hemfärd och det lyckades jag med. Stelbent gick jag av hojen och njöt lite i solen innan det fick bli lunch och lite härlig fredags städning. 6,2 mil på under 2 timmar i härlig höst.

Naturspaning: Inge på marknad. Vråkar i mass. En grävling på Strandvägen. Tranor som sträcker och trumpetar i skyn. Oktober kunde inte börjat bättre, heja hösten.


Kommentarer