Mancold och lite klen

I helgen drog jag på mig en sådan härlig "mancold" började med lite halskill för att sedan slå till i full styrka under natten och hela kroppen värkte och alla leder kändes som dom höll på att förtvinas. Gick lite lättare på morgonen med lite tabletter och nässpray och ha lite sysslor som måste göras. Men efter lunch och tempkoll så däckade jag i sängen med 38,7.
Tillfällig räddning
Sov i 3 timmar och vaknade som en ny människa fast fortfarande lite klen men ingen feber. Nu har jag blivit bra mycket bättre men förkylningen ger sig inte så lätt och är fortfarande snorig och klen. Nu blir det mycket te och kaffe för att rensa halsen med varmt och sedan mycket C-vitaminer i form av frukt.
Gul och god!
Håller på att kolla om nya bibtights och en tröja till det med lite värme i. Då dom jag har har börjat sjunga på sista versen efter några års användande. Fast det finns ju en uppsjö med fina märken och olika varianter så det är inte helt lätt att bestämma sig. Fast det är ju just sökandet efter något nytt som är roligt och man får många idéer som förkastas och leder fram till nya inte fullt så orimliga för att sedan förhoppningsvis ledda fram till köp. Nej nu vill jag vara frisk och det går ju rätt väg.

50 000 besökare på bloggen det är ju fantastiskt roligt att ni tittar in och läser här då och då. Får bli en liten firarstund över detta under dagen. Tack igen och välkomna tillbaka.

Naturspaning: Snorpapper, halstabletter och en sällskapssjuk hund.

Kommentarer