Fortfarande sjuk

Den här förkylningen var envis. Efter dom första dagarna så kände jag mig bättre men det var innan bacillerna hoppade upp från näsan till örat. Först nätterna med en sådan smärta så man inte vet vart man ska ta vägen, sova fungerar inte mer än korta stunder då värktabletterna tog bort den värsta udden av smärtan. Fast man är väl bara klen och känslig, finns ju dom som har det värre.
Kan man spraya in i örat?
Nu är hela huvudet som en stor snorklump och inget vill ut när man snyter sig. Hörsel har jag bara lite knappt på ett öra. Nu gör det inte så ont längre, bara då och då. Men det måste ju ge med sig snart börjar bli drygt det här.

Fast kan ju ut och promenera med hunden och cykla lite ärenden på stan. Men vågar inte ge mig på något mer ansträngande vilket inte heller går för då bultar det i huvudet som besatt. Fast en riktig långrunda på racern skulle kanske rensa ur allt snor från skallen.
Från gårdagens hundrunda
Nej nu ska jag bli frisk för det här är ju för trist. Borde ju vara förbjudet med förkylningar och liknande. Kommer bli en utmaning att få fart på kroppen efter den här ofrivilliga vilan. Får bli ett lätt pass i gymmet i eftermiddag så jag inte rostar ihop helt.

Kommentarer