Veckan innan skördefesten och ett nytt PB.

Märktes så väl att skördefesten närmar sig med stormsteg, för ute i byarna har det börjat pyntas och fixas innan festen börjar nu på torsdag, har ni inte varit här så är det värt ett besök. Fast idag tog jag en lite sväng med hojen efter barnen gått till skolan och Disa fått lite motion. Blev ut mot Köpingsvik och sedan svängde jag av innan skolan och över till Laxeby på östra sidan. Lite svalare idag och solen lyste med sin frånvaro i början av turen.
Staplade rundbalar bildar ett miniatyr slott strax bredvid det riktiga. 
Temperaturen var kring 10 grader vid start så det blev knä, armvärmare plus vindjacka idag. En sådan härlig luft idag man blev nästan hög av att andas. Till Laxeby var det lite medvind så det gick lätt. La in en liten spurt innan korsningen där och passerade 50 km/h på planmark om än i lätt medvind vilket var en skön känsla. Svängde söder ut och nu blev det en hel del sidvind fast benen var okej och nu började solen hitta fram, härligt.
Kan ses hos Robertssons blommor och bär, lånad bild.
Fortsatte söder ut ner till Tjusby och svängde in på Vickelstigen. Valde att fortsätta mot Räpplinge för att köra några varv på mitt Strava segment som jag har där. Det blev 2 varv på 5 km rundan innan jag svängde av hemåt. Visade sig att jag slog person bästa på andra varvet vilket jag hade svårt att tro då det gick trögt och motigt. Men det är ju kul med positiva överraskningar. Ganska stumma ben när jag kom hem och duschade innan nästa rolighet måla vindskivbrädor. Nästan 4,3 härliga mil i det underbara höst vädret.

Naturspaning: Inga tranor idag men hundratals gäss hade landat på åkrarna runt Egby. Några Glador och en Duvhök. Annars mest folk som höll på med förberedelser till Skördefesten som sagt. 


Kommentarer