Skördefest, fotboll och cykling

I helgen har det som sagt varit skördefest här på ön och hela ön har varit ockuperad av besökare. Roligt med så mycket folk och fascinerande att det håller i sig från år till år. Personligen så var jag och tittade på Vikingabål i Köpingsvik på fredagen. Lördagen bjöd på gräsklipparrace i Egby, Minonbalarna i Björnhovda och så ett kaotiskt Ekerum som avslutning.
På söndagen var det först fotboll för sonen (förlust mot IFK Berga) innan jag hann ut en liten tur i den nu nästan folktomma ön. Blev en förlängd Föratur som avslutades ner till Tjusby och hem över Räpplinge. Det var västlig vind som aldrig riktigt ville hjälpa till utan det kändes mest som motvind hela tiden. Fast ett härligt väder med sol och cirka 16 grader var ju helt okej.
Efter halva rundan kom lite moln upp och skymde solen en stund.
Sega ben som inte gillade att trampa så fort, men det blev en njutbar tur och man behöver ju inte ha bråttom jämnt. Turen började annars med att jag glömde att jag hade haft batteriet till växlingen på laddning så det blev att vända hem igen efter bara hundra meter då jag tryckt för att växla och inget hänt. Med full laddat batteri gick det bättre. Det man inte har i huvudet får man ha i benen.
Inte en bil så långt man kan se, östra sidan av ön.
Det blev strax över 6 mil på 2.03. Konstigt att det gick lika trögt då jag svängde av vid Tjusby som senast jag tog den vägen har det blivit någon mental spärr? Eller är jag bara otränad. Skönt att cykla lite efter allt bilåkande som varit i helgen.

Naturspaning: 3 ormar som lappade sol på vägrenen. Havsörn och Glada. Flera rådjur och harar.


Kommentarer