Som en högsommar dag

Efter lite morgonrutiner med barn och hund, blev det en tur på hojen innan jag körde igång med hustvätt igen. Blev söderut ner till Färjestaden och över till östra sidan via Långrälla och fram till Norra Möckleby. Benen var lite stumma efter jogging tur med sonen dagen innan, Fast det släppte efter en stund och det blev hygglig fart även då vinden var emot.
Rakan vid Långrälla.
Det fantastiska vädret fortsätter och idag var det härligt varmt och vattenflaskorna räckte precis. Var en del andra cyklister ute och rörde på sig. Inga jag kände igen så än finns det lite turister kvar. Hade fikon med mig som gav kroppen lite energi. Då jag vänt norrut igen så rullade jag upp till avfarten till Spjutterum där jag svängde in. Nu med lite härlig medvind som gav lite extra fart.
Navet som allt snurrar runt?
Vidare över Högtomta och Sättra sedan Linby där benen var rejält trötta men det var ju bara att trampa på och ge det sista man hade kvar i benen. Körde en liten omväg innan jag kom hem, till mor och far och var lite datorexpert och fixade lite problem åt dom och fick lite vatten och kex som tack. Över 7,5 mil in på kontot och ännu en underbar tur på denna underbara ö och i härligt sommarväder.

Naturspaning: En ovanligt fattig runda på djur och fåglar men det var ju fantastiskt med blommor och växter i diken och på fälten. Bönderna skördar för fullt. Fast några vråkar och ängshökar får jag väl rapportera in.


Kommentarer