En banan i Sandvik

Efter en helg med Bullerby cup och vistelse i Vimmerby (sonens lag fick medalj och spelade bländande fotboll) så kom man hem och var grymt sugen på att cykla. Fast på måndag morgon fanns sa ryggen och en trött kropp ifrån så det blev ingen cykling innan jobbet då. Men idag hoppade jag piggt ur sängen då klockan ringde kvart i sex. En snabb frukost och påklädning så satt jag på hojen, tio minuter över sex. Styrde norrut i det härliga solskenet, fast det var lite kyligt så det var skönt med armvärmare.
Albökerakan i morgonsol.
Det var en svag kantvind som blåste från öster. Kroppen var som vanligt seg innan den har vaknat till ordentligt vilken den inte gjorde förrän efter Uggletorp. Svängde av mot Sandvik och tryckte på¨lite extra på väg ner mot kvarnen och hamnen. Nu började det bli varmare i luften så väl nere i hamnen åkte armvärmarna av.
Kryssningsfartyg syns i horisonten genom Sandviks hamnutlopp.
Blev en banan på bänken bredvid den gamla dykarlokalen i den nu ljumma morgonen. Efter ätit klart hoppade jag upp i sadeln igen och trampade stenninge vägen ut till 136an och styrde där söder ut hemåt. Hade bra tryck på pedalerna nästan hela resan hemåt i den nu lite starkare kantvinden. Men kunde njuta av en helt underbar morgon igen. Benan var ganska trött då jag närmade mig Borgholm igen och det var skönt att pusta ut hemma i solstolen innan dusch och avnjuta en kaffe.
Bananbänken
Naturspaning: Såg en rådjursfamilj redan innan jag lämnat Borgholm med bock, get och 2 kid. Tranor som spankulerade precis bredvid vägen. Även en rävunge som stirrade nyfiket på mig ifrån diket.


Kommentarer