Kvällsrunda

Det var ju en spännande etapp idag med på Touren och Tony Martin fick ju äntligen vinna och får köra i gult i morgon. Efter pastaladdning till middag så var det min tur att leka cyklist. Började söderut till Räpplinge vidare till Sörby och Störlinge innan jag styrde norrut. Härligt rull i kantvinden och i medvinden. Passerade Bredsättra, egby, laxeby och även Löt innan jag styrde söderut och hemåt vid Föra korset. Benen var ännu fräscha fast nu skulle det bli motvind delux, mellan 8-10 sekundmeter.
Rakan till Störlinge
Förvånade mig själv med att kunna trycka på bra i vinden och tempot låg runt 30 km/h eller strax under. Fast innan Alböke rakan kom verkligheten ifatt mig och kraften tröt, nu blev det att tugga styrlinda och ta fram det tjocka pannbenet. Efter en slitsam mil så kom äntligen Klintabacken och det var skönt att få rulla lite frihjul en sliten stund. Efter Köpingsvik kom vinden igen och jag fick ta fram dom sista krafterna för att farten skulle bli hyfsad.

Bra fart i medvinden och solen i ryggen.
Stannar lycklig utanför grinden hemma efter en av mina bättre rundor i år. Skönt att förkylningen har lämnat kroppen och att flåset är på väg tillbaka. Nöjd med 6,1 mil med 33 km/h i snitt. Endast en cyklist till ute och rullade, verkade vara en från Hovet om jag inte såg fel på tröjan i motljuset. Avslutade med lite afterbike på altanen med min hund Disa.
Afterbike med vatten och hundsällskap, grannens tak är inte klart än.
Naturspaning: En ung Havsörn cirklade vid nerfarten till Kårehamn. Arga kråkor jagade en duvhökshona över fälten vid Södra Greda. Råbocken skällde högt i skydd av snår och sly vid Uggletorp.


Kommentarer