Rejält med vind och sol

Det blev en liten tur efter jobbet idag. Började i härlig kantvind med vind byar på runt 12 m/s vilket var lite besvärligt i dom öppna partierna men farten var god ändå. Fick sedan en liten sträcka med härlig medvind och man fick känna sig lite snabb. Sedan kantvind igen fast nu lite med när jag körde norrut på östra sidan av ön ifrån Störlinge.
Fälten böljade i den friska vinden.
Höll ett bra tempo framt till Löt där jag svängde av mot Alböke. Fick till ett personbästa på ett segment på Strava till och med. Stannade för banan strax väster om Norrby och njöt av utsikten över fälten.
Det snurrade på bra i vindmöllorna idag.
Sedan över till Alböke och upp till Stacketorps macken innan jag styrde kosan hemåt i den härliga kantmotvinden. Här fick man bita i och använda pannbenet för att inte snigla fram helt då vinden var extra kraftig när den fått fart över alvaret.
Soligt och fint på hemvägen, lite kyligt i vinden mot slutet.
Fast det gick hyggligt men benen tog stryk och jag var rätt nöjd då jag kunde bromsa in vid grinden hemma. En skönt liten tur som nog kommer göras om då tiden inte räcker till för längre utsvävningar. 47.5 km med ett snitt på 31 km/h får förgylla min kväll och benen har nu börjat stumna till lite.

Naturspaning: Snok och en igelkott. Ängshök och Storspov som delade luftrum. Gräslöken blommar för fullt och gör allvaret lila bitvis.


Kommentarer