Långt, hårt och underbart

Det blev en helt fantastisk runda idag, upp och runda norra udden i strålande sol och värme som gör att man får öppna upp och dricka mängder plus en härlig grund till cykelbrännan.
Bananstopp vid Neptuniåkrar, magiskt vackert.
Rullade norrut efter hundrunda och frukost. Varmt och behagligt redan då. Flöt på fint upp till Löttorp och vidare norröver. Började känna mig lite sliten efter rondellen till Bödasand. Tog ett fikon och kände mig lite piggare. Sedan rullade det på bra upp till Neptuniåkrar där jag stannade för banan, mera fikon och vatten.
Vägen vid Hagskog är ju så vacker och förnekade sig inte idag heller.
Blåjungfrun där ute i Kalmarsund.
Rullade sedan vidare nu söderut och svängde efter Byxelkrok in mot Haget och vidare mot Byrum. Underbar natur som skiftar i karaktär hela tiden. Löttorp passerades och ner mot Källa via nya cykelbanan. Väl i Källa blev det en glass. Efter det var det bara att rulla på hemåt. Vilket flöt på bra till strax norr om Alböke då benen blev klena och ville inte alls trampa så fort som hjärnan bad dom. Ett dextrosol stopp och 2 fikon till så var dom igång igen efter lite tvekan. Rejält sliten då jag klev av hojen hemma och njöt lite i solstolen innan jag tog en härligt svalkande dusch. Drygt 14 mil med ett snitt på strax under 30 får jag vara nöjd med.

Naturspaning: Kärrhök, Halsbandsflugsnappare, Örn och mängder med måsungar i dun som sprang fram och tillbaka över vägen bitvis. Snok och Huggorm. Mängder med fina blommor jag inte kan namnen på men som är underbart vackra där dom står ut efter vägen. Vilken dag det blev och vilken värme. Njutbart minst sagt.


Kommentarer