Bara armar och ben

Äntligen kunde man droppa alla extra plagg och cykla så som det är menat. Fast av gammal vana hade jag tagit på mig både knävärmare och armvärmare vid start då jag tyckte det var lite kyligt, solen var i moln. Fast när jag sedan trampade iväg så blev jag nästan genast överhettad och fick ta ett snabbstopp och kränga av dom onödiga attiraljerna.
Varmt och skönt och man kan påbörja cykelbrännan.
Färden över Räpplinge, Lindby, Sättra, Högtomta, Åstad och fram till Spjuterumsvägen i ganska så kraftig motvind. Fast det rullade på bra och benen var pigga. Så gott att värmen äntligen kom ordentligt. Lite kantvind till Glömminge som var lite besvärlig då den var ganska byig.
En härlig raka i motvinden.
Framme i Glömminge så blev det medvind hem och det gick både fort och lätt. Försökte på ett K.O.M. som jag vet ligger på hem vägen men segmentet hittade inte mig fast jag troligen putsade mitt personliga rekord men några sekunder. Ibland kan Strava vara lite tjurigt med GPS tolkningen och missa att man kör samma segment. Surt sa räven.
En motvindsbild
Lite darriga ben då jag klev av hojen hemma efter att ha gett järnet sista 2 milen i medvinden. Skönt att sätta sig i solen och njuta av sol och värme. 5 mil med 33,5 i snitt är ju godkänt tycker jag allt.

Naturspaning: Glador över fälten i Högtomta. Flera Snokar och en Huggorm. Som en högsommardag med värme och sol och en ljumvind som svepte över ön.



Kommentarer