Börja i medvind, opps!

Idag frångick jag mitt invanda mönster att börja rundan i motvind för att få medvind hem. Behövde en riktig genomkörare för att tömma mig på allt som virvlar omkring i livet just nu. Finns inget bättre sätt än att cykla då. Medvind upp till Föra och farten snittade nästan runt 35km/h, trodde jag skulle få slita betydligt mer i motvinden vilket det också blev men benen var pigga nästan hela vägen hem och farten höll sig oftast på rätt sida 30. Trots solen så var det lite svalt om fötterna, då jag hade skippat skoöverdragen för första gången i år.
Laxebyvägen var slitsam i motvinden
Fast det kunde varit värre för jag frös inte utan det var bara lite svalt som sagt. Alltid lika bilfritt på östra sidan av ön, vilket är trevligt då det var några klumpiga omkörningar på väg upp till Föra. Det är så grönt och lummigt ute nu fast orkidéerna börjar snart sjunga på sista versen redan. Bönderna är ute och igång med ensilagetillverkning för fulla muggar. 48,5 km blev rundan som gav mersmak.
Nysådd åker med vindkraftverken i bakgrunden
Naturspaning: Var väldigt mycket vråk som cirklade på himlen idag. En Kärrhök och en Ängshök spanade vid Petgärde. 3 rådjur sprang över vägen strax norr om Löt.


Kommentarer