The need (search) for speed

Det är som sagt ett tag sedan jag rullade på hojen så igår fick det bli ett lite kortare men intensivt pass på en gammal favorit runda, Lindbyrundan på ca 2.5 mil. Vädret var fint om än lite kyligt, strax under 10 grader. Fick inte upp farten ut till Köpingsvik trots medvind och på Ramsättra vägen gick det om än trögare. Fast fick igång kroppen lite bättre strax innan Sörby.
Tog en lite avstickare efter rundan ner till hamnen
Så ner mot Lindbytvätten var farten på rätt sida 30 och lyckades väl nästan hålla det hem vilket kändes bra. När jag sedan kom till Rondellen och skulle bara rulla hem så kände jag att det fanns mer att ta ut. Så på norra infarten tryckte jag på för att tömma benen ordentligt, blev väl 1 km med ett snitt över 40 km/h och rejält darriga ben. Rullade sedan ner till hamnen och insöp den fina kvällen innan jag på lätta växlar trampade hem. En klart bra kväll med bra fart trots uppehåll. Fast får väl försöka hänga i lite tätare nu, så man slipper dippa ner igen.

Naturspaning: Hämplingar och Steglits plus ett tjog rådjur. Såg även några vitkindade gäss som gick och åt på en åker. Gullvivor börjar täcka dikena nu. Det är så vackert nu i naturen så ut med er och kolla själva.


Kommentarer