När det blåser över alvaret då är det på alvar.

Det fick bli cykel till jobbet idag har saknat det en del men det har inte riktigt passat livet runt om att cykelpendla på ett tag nu. Men idag så fick det bli bot på det. Kulingvarning och 5-6 grader i luften var inramningen. Tyckte först dom hade överdrivit det här med vinden för så farlig kändes den inte. Men efter Köpingsvik då jag kommit upp för Klintabacken så började jag ana att det här skulle bli ett slit. Det blåste lite byigt och vindenhastigheten var mellan 10-15 m/s och på dom öppna alvarspartierna så var jag glad om hastigheten inte sjönk under 20 km/h med för mycket. Vinden kylde ner mig och mina arm och knävärmare märktes tydligt att dom sett sina bästa dagar.
Solblekta och söndertvättade börjar dom bli, men bättre än inget.
Benen fick sig årets värsta genomkörare och vibrerade ömma den sista biten fram till jobbet. Troligen lite träningsvärk imorgon då jag vaknar men det är ju okej det med. Rygg och nacke kändes helt okej vilket var bra efter lite strul i veckan på dom delarna.
Det tråkiga är alla bilister som inte kan hålla ut lite extra när dom passerar, är ju lätt att vingla till när det blåser lite mer. Man måste ju inte köra om cyklister när man har möte utan lätta på gasen och ta det lite lungare, handlar om marginel tidsförlust och det blir ett trevligare och säkrare trafikklimat på våra vägar.

Naturspaning: Glador och Skedänder. Kråkan med en stor levande padda i näbben, undrar hur det gick?


Kommentarer