Slut i vevlagret

Efter senaste turen så tyckte jag det var konstigt att kedjan raspade i främre växelföraren då jag körde på stora klingan. Då jag ändå hade lite rengöring och allmänt pyssel med hojen så upptäckte jag ett glapp då jag drog vevarmarna i sidled. Så det fick bli att lämna in för att få det fixat och det var som jag trodde vevlagret som gett upp. Räknade lite snabbt att det nog hängt med cirka 2000 mil så det kanske var dags eller hur länge brukar det hålla? Får ta och fråga idag då jag ska hämta ut cykeln på Färjestadens cykelaffär där den varit några dagar nu.
Saknad på sin plats i garaget
 Annars rullar livet på och jag har byt jobb, där jag börjar i maj. Ska bli kul med lite nya utmaningar och uppgifter.
Våren tuffar på och nu har en av mina favvo fåglar anlänt, Storspoven. Fast det har ju varit lite svalare nu ett tag så snälla fram med den sköna värmande solen igen och bort med regn och rusk.
Gravand på inflygning.
Har mest blivit plankan och hantlar i träningsväg den senaste tiden. Extra hundvakt i några dagar nu så hundpromenaderna blir fler då jag tror det blir svårt att cykla med två jyckar samtidigt.

Kommentarer