Njutbar tur

Det var lite små blöt på vägarna då jag började min färd söderut, ner mot Färjestaden. Hojen fungerade klanderfritt nu med nytt vevlager och milen flöt på okej i motvinden. Inte så stark vind men man fick inget grattis.
Rumpräddaren gjorde sitt även om det inte var så fuktigt på vägbanan
När jag svängde av vid Glöminge så tog träden vinden och nu gick det lättare. Storgatan upp i Färjestaden och där hälsade jag på Cykelklubbens cyklister som precis hade startat sin tur mot Köpingsvik. Fast jag rullade upp för Almersbacken och tog min bananrast.
Utsikten från rastplatsen.
Så började medvinden hjälpa mig på min färd hemåt och nu ökade farten till dryga 30 km/h och det var härligt att få lite fartvind i ansiktet. Fast efter Glömingebacken började benen gnälla, men nu bet jag ihop och pumpade på med god fart och efter ett tag kändes det bättre igen och vinden kom till min hjälp igen efter Rälla. Orkade trycka på hela vägen hem och det var skönt att sätta sig i solstolen och vila efter väl utfört värv. Dryga 6 mil.
Afterbikestolen.
Inte så mycket att rapportera i naturspaningsväg från dagens runda. Fast det var skönt med sol och lite värme. Efter lite huspyssel avslutades kvällen med en trevlig stund på Pappa blå med familjen.


Kommentarer