Jobbpendling

Så var det äntligen dags att börja pendla till jobbet på cykeln igen efter vinter vilan. Skönt men lite svalt om tårna var det. Det var till största delen sidvind och kanske lite mer medvind än motvind. Fast då jag inte har fått upp flåset ordentligt än, så var det ganska jobbigt dom sträckor som vinden låg emot. Men det är ju skönt när det svider lite i låren och lite kramp känning i vaderna, piggar ju upp tillvaron. Även alla vår tecken och vår fåglar gör ju sig mycket bättre i från cykelsadeln än instängd i bilen.
Glänsande kolfibersadelstolpe.
Körde in vid Nyby och tog nya cykelbanan som var grusfri men bitvis väldigt löv och barr täkt. Kul med lite nya vyer även om det bara är dom sista kilometrarna det rör sig om så är det uppfriskande med omväxling. Var lite för varmt klädd hade kunnat skippat en undertröja, men det är alltid knepigt den här årstiden med att klä sig rätt. Kanske hade klarat mig med tunnare vantar med men varför chansa, lättare att kyla ner sig lite än att få upp värmen utan dom rätta plaggen. Fötterna var lite kalla då jag klev av hojen men dom är ju alltid lite känsliga och stora att värma upp.

Naturspaning: Starar och vipor har verklingen anlänt nu i stort antal. Flera glador svävade fram över alvar och åkrar. Sädgås och grågås formligen invaderar böndernas åkrar, även dom med fredsflaggor på. Vårbruket för bönderna har skjutit fart dom senaste dagarna.
Nu vill jag bara ha några grader varmare så är jag mer än nöjd.


Kommentarer