Damcykel och kräksjuka

Var på en tur då jag hade rast senast jag jobbade, lånade den ena damcykeln som vi har till hands på jobbet. Tänkte det kunde vara bra med lite friskvård på jobbet, så fel jag hade. För senare på kvällen då jag sitter och ser på tv så börjar jag känna sig tjuvtjock och ha ont i magen. Kräksjukan smyger sig på sakta men säkert. En rent otrevlig natt hade jag framför mig. Nästan lika illa var det inte att cykla på denna Solahaga enpetare fast vilken dötrampare det är.
Fortfarande frisk i dom friska vindarna och en trevlig sol som lyser.
När jag nu blir frisk så ska det bli skönt att komma igång igen efter den här pärsen. Borde vara förbjudet med kräksjuka.
Snart mars och våren här så har ju lite roligt att se fram emot. Börjar bli dags att få ordning på cykeln och sakerna runt den så vår träningen kommer flyta på smärtfritt.
Lite nya färger här på bloggen så den blir lite vår fräsch.


Kommentarer