Cyklat lite i skogen, joggat och fiskat.

Tog mig i kragen och tyckte det var dags att uppdatera bloggen lite. Det har inte blivit så mycket hoj den senaste tiden, mest lite spinningcykel i källaren, vid några få pass med hantlar och roddmaskin som komplement. Har ju mest blivit mat och godis så här i jultider. Fast har hunnit med lite annat också.
Algot och jag på skogsrunda
Sonen och jag har ju varit på en liten skogsrunda på julmorgonen för att väntan på tomten inte skulle bli för lång. Friskt med nollgradigt och lite lurigt med fläckvis halka.
Stålhojen fick bekänna färg över rötter och lössand. Jobbigt värre.
Blev ingen lång runda men vi var nöjda då vi nästan hade stigcyklat en mil. Ska man börja spara till en MTB eller blir det en CX?
Sedan blev det andra bullar av då julafton skulle firas ordentligt.
Julmat gott som alltid.
Kilorna bara rusar i taket när man mest sitter och äter hela dagarna och förfaller i dekadens. Fast det är ju trevligt att träffa släkt och vänner och sitta och mysa runt borden. Tomten kom och något litet paket fick jag allt.

Blev även ett annat äventyr då sonen fick sin första gädda.Större än sin far så nu måste man visa var skåpet ska stå innan man blir helt uttjatad om detta. Fast min ser ju större ut på bild, men det är ett väl inövat foto trix som man snabbt lär sig som gammal fiskare
 
Stolt fiskare
Besviken med minst fisk. ;-)
Nu får man ladda om och börja planera för nästa års bravader och träning. Får väl återkomma med lite ord om detta inom snar framtid.

Kommentarer