Årets sista månad

Så var den plötsligt här, årets sista månad. Hu vad fort tiden går när man tänker tillbaka på året som gått. Efter en natt med minimalt med sömn så var det dags att cykla hem. 2 grader och gråmulet bjöd 1 december på, med en härlig kall motvind. Men benen svarade bra och kölden var inte så farlig då jag fick ta i lite extra i just motvinden.
Lucköppning i december
Det rullade på bra och kölden bet inte igenom kläderna förrän jag hade knappa milen kvar. Hade kraft kvar på slutet för att ta ut mig lite extra, då jag försökte höja tempot lite gick väl så där.
Någon hade redan tagit chokladen i luckan :-(
Efter en värmande dusch så kändes det bara gott att ha varit ute i kölden och så vill ju Disa ut på en promenad strax med så det blir ut i kylan igen. Fast vad klagar jag om det är ju fortfarande plus grader. Dags att leta svar på Öijers kalender nu då.

Naturspaning: Sparvhök, Domherrar i flockar. 16 st Korpar på samma åker, Korpmöte så klart.

Kommentarer