400 mil

Så kom man upp i över 400 mil på Strava. Har nog egentligen redan passerat då jag haft en del strul med Strava emellanåt. Fast det är ju bara loggade mil som räknas. Idag blev det pendling i minus grader, inte så farligt kallt men tårna var lite frusna väl framme i Löttorp. Då hade jag ändå tagit fram mina supervarma pjäxstrumpor för att slippa bli kall om fötterna.
Varma och goa, fast i -2 och hög luftfuktighet så verkar inget hjälpa.
Annars var det ingen större skillnad mot dagarna innan med några plusgrader. Hade startat lite tidigare än normalt hemifrån för att klara mig fram innan det blev mörkt. Det var inga problem för jag höll god fart hela vägen upp till jobbet och den väntande varma duschen. Har ju tränat lite i Basementgym och hade lite stela armar och ömmande magmuskler, men det släppte och benen jobbade nästan av sig självt. Körde lilla klinga fram hela vägen för att hålla en hög kadens och få lite extra puls. Blev ett stort leende då jag kunde hålla farten i motluten vid Hagaby utan att benen sa ifrån allt för mycket. Inga isfläckar på vägbanan men väl is på kärr och diken som passerades.

Naturspaning: 4 Havsörnar, 9 Rådjur och flera stora streck med sjöfågel som drog söder över.


Kommentarer