November pendling

Ingen kyla än, men lite regnstänk föll ner över mig på dagens pendling till jobbet. Dagen började annars med fiske i Äleklinta med barnen och Disa (hunden). Ingen fisk men väl några rejäla bottennapp i det lite disiga vädret. Underbart avslappnande och kul att se att barnen gillar min gamla hobby som jag kanske får utlopp för lite mera igen om deras intresse håller i sig.
Öringfiske utan lycka, men vi fick mycket luft och intryck.
Efter fisket och lite lunch så var det dags att svida om till cykelkläder och bege sig upp mot Löttorp för helgens 24 timmars pass på jobbet. En lätt medvind hjälpte till att hålla farten och det gick lätt nästan hela vägen, lite sliten sista kilometrarna. Härlig temperatur och luft gjorde turen njutbar även om det började regna den sista milen så jag hann bli lite blöt. En snabb dusch och lite frukt då jag hade några minuter tillgodo innan det var dags att stämpla in. Såg inga andra cyklister idag som jag gjort dom dagar jag kört bil nu på höstlovet. Ändå nöjd med dryga 33 km/h i snitt idag,  det finns hopp. ;-)
Hittade en lövhög att parkera i innan jag låste in min dyrgrip.
Naturspaning: Rådjur, svanar, vipor och vråkar, tyvärr även 2 döda vråkar som låg med bara några meters mellanrum, troligen en god roadkill som tog sina nya offer.


Kommentarer