Blött, grått men ganska trevligt ändå och K.O.M.

Det så ju inte så lovande ut när man vaknade med dis och dimma och regnskurar som avlöste varandra och gjort halva natten så pölarna var rejält stora ute på gatan. Men då jag inte började jobba förren 16 så var det ju tid än för att det skulle bli bättre. Efter hundrunda och lite datakonstultering så hade vädret blivit bättre om inte så mycket men regnet hade upphört och dimman lättat. Efter golunch så blev det cykelmundering på och sedan iväg mot jobbet. Tog en liten om väg för att försöka på ett K.O.M. som jag varit sugen på ett tag. Gamla järnvägsbanken norrut låg framför mig då jag svängde av Laxebyvägen. Stampade på pedalerna och satte fart, cirka 5 km med ett snitt över 35km/h var planen. Det gick trögt i början och började tvivla men grävde fram lite vilja och fick hjälp av lite medlut och sedan var det ingen match utan orkade till och med öka på slutet och landade strax över 36 km/h i snitt. Resten av turen gick inte lika fort och det var nästan mrkt när jag klev av hojen halv fyra i Löttorp. Gott om tid till dusch och lite cykelvård.
En fin höstgädda var på hugget.
Hade ju tänkt cykla med Färjestadens cykel gäng i helgen men då vädret var så fint blev det 2 turer med fiske istället då barnen och speciellt sonen har det som sin nya hobby. Kul då jag själv alltid gillat att fiska. Lördagen blev vi fisklösa då vi provade lyckan vid Ekerum fast dottern hade med sig en kompis så vi var 4 st. Men på Söndagen blev det napp och bud på flera fiskar då det bara var sonen och jag. Tappade först en stor gädda men strax efter fick jag en annan på krocken som vi tog upp och fotograferade. Soen, Algot hade sedan på 2 stycken som tyvärr släppte så han blev utan fisk denna gång. Hade varit så kul för honom att få upp en gädda då han bara fått Id innan. Fast bättre lycka nästa gång. Edith ville nu också ut och fiska igen så vi hoppas på bra fiskeväder nästa gång vi får lite tid över.
En fin höst dag på Vialmsudde
Naturspaning: Flera Vipor och 9 rådjur på turen idag.


Kommentarer