Äntligen lite rull

Det hann gå 14 dagar mellan min cykling denna gång med kalas, förkylning, dop och bröllop som har hunnits med. Så helt utslagen har jag inte varit. det var en strålande dag som började med att få barnen till skolan. Sedan skulle Disa rastas. Lite lunch hann även en tur till återvinnings stationen innan det var dags att svida om. 5 grader och sol så det var ganska behagligt att rulla iväg och den lågt stående solen gjorde sitt bästa för att förnöja min tur.
Lite sol dis innan solen letade sig ner bakom träden.
Ingen vind att tala om utan det var bara att trampa på och njuta av en helt underbar november eftermiddag. När solen sen dök ner och det började skymma så sjönk temperaturen direkt, fingrar och fötter hann bli lite kalla innan jag var framme på jobbet. Skönt med en härligt varm dusch då.
Sista solstrålarna fångade på bild.
Snöpinnar uppsatta och frostvarning till natten men hoppas det blir milt väglag då jag ska hem imorgon. Benen hann bli trötta idag med. Fast blev positivt överraskad av farten som jag hade lyckats hålla. Över 30 km/h i snitt hade jag inte gissat på då jag tyckte det gick trögt nästan hela tiden. Blev även underhållen av flygvapnet som hade övning med flertaler överflygningar på ganska låghöjd.

Naturspaning: 25+ med rådjur, sångsvan och 2 örnar.


Kommentarer