Punka av rådjur

Det var väl inte världensbästa väder då jag klädde på mig för att pendla till jobbet men det slutade regna innan jag kom iväg och turen blev både njutbar och dramatisk.
SMHI hade inte fel, fast kändes som mer vind.
Kom till Södvik då det var något som låg i vägbanan när jag kom närmre så ser jag att det är ett överkört rådjur som är totalt mosat och ligger utspritt över halva vägbanan. Håller min kant där det ser ut att vara minst benrester. Psstttt! Kommer så fort jag passerar området och punkan är ett faktum, det gick att punktera Gatorskin däcken ändå. Efter ett snabbt slangbyte i diket så är jag snart på väg mot jobbet igen. Skönt att det det gick så smidigt har bävat lite då dessa Contis sitter rejält hårt på fälgen men det gick utan större ansträngning. Från stopp till rull igen tog det strax över 10 minuter vilket är helt okej med den lilla minipumpen (armarna helt slut).
En slang som gjort sitt då hålet var en lång reva.
Kroppen kändes tung idag och det gick trögt även om man räknar in vinden så var det segare än det brukar. Får nog köra igång med lite intevaller igen i källaren så kroppen piggnar till ;-)
Härligt med så syresatt luft var lätt att andas idag och blev inte så blöt från vägbanan då vinden hade torkat upp det värsta regnet.

Naturspaning: Rådjur, harar, havsörn och hur många gäss som helst.


Kommentarer