Lite kyligare

Idag började dagen med att få barnen till skolan och att hunden skulle få lite motion, blev 2 flugor i en smäll då sonen ville ha sällskap till skolan då hans kompis var sjuk. Dottern hade kompis att cykla med så hon ville absolut inte ha mitt sällskap då ;-)
Efter Disas motion blev det knäckebak. Blev gott och knapprigt.
Lite smarriga fröknäcke efter dagens bak.
Så lite röj och städning på det, innan Disa fick en liten utflykt till. Edith kom hem då jag nästan var färdig att ge mig av mot jobbet. Så det blev en snabb överlämning av huset. Var ju betydligt kallare idag, runt 6-7 grader så den varma jackan åkte fram så jag inte skulle frysa på turen. Hade precis lagom kläder på mig för en gångs skull så jag trampade på utan att försmäktas eller frysa.
Strav fungerade klanderfritt som jag hoppats men inte riktigt vågat tro på. Så idag var det 42,7 km till jobbet igen.
Naturspaning: Kungsfågel och Havsörn, minsta och största svenska fåglarna. 3 stora flockar med Vipor, trodde dom redan flyttat. 2 majestätiska Knölsvanar som svepte fram över höst himlen.


Kommentarer