Höst intervaller på pendlingen

Dags att ta sig till jobbet igen för 12e dagen i rad. Ska bli skönt med lite ledigt efter detta okloka helgbyte som förde med sig slit och släp i efterhand. Strålande sol och 15 grader varmt, när ska kylan komma? Vinden lite varierande sida, sida med och lite byig. Det var trög trampat idag benen var slöa i starten.
Med löven virvlande runt sig och solen i ryggen, höst när det är som bäst.
Tog marschtempo fram till Stenningevägen och körde några kortare intervaller som satte fart på hjärta och lungor. Skönt att andas in höstluften och känna låren skrika efter vila då jag hade 50 meter kvar på varje intervall. Är ju assjobbigt när man inte är i riktig form än efter alla längre och kortare uppehåll.
Höstgult och vackert.
Får bli mer intervallkörning för det är nog det kroppen behöver för att vakna till liv igen, bättre sent än aldrig. Nöjd ändå med att jag kunde avsluta starkt med en längre tempoökning utan att dö helt innan jag var framme. Är verkligen ett sätt att ladda batterierna innan jobbet det här med pendling, allt går ju så lätt och inte är man lättretad heller om det går trögt på jobbet. Cykling är livet!
The road to work.
Barnen var och badade idag men jag fegade ur och fixade lunchen då dom var nere och doppade sig. Tur för mig, för när dom säger att det var kallt så är det det. Hann även med ett av mina få kyrkobesök idag på förmiddagen, temat var änglar och dottern Edith var engagerad i ljuständning och kalkbärande. Härligt med lite körsång.

Naturspaning: Nötskrikor, Större Hackspett, Vipor och ett gäng med sträckande gäss. 6 Rådjur och 3 harar. Nämner även gårdagens Räv.


Kommentarer