Härlig känsla

Idag gjorde medvinden pendlingen behaglig, fast jag var ju rejält slut när jag kom fram då hastigheten varit högre än på länge. Skönt när det rullar på och vinden hjälper till. Såg faktiskt en annan cyklist idag men han försvann redan efter 200 meter då han svängde av ner mot Björkviken. Var en gul hoj med horn och den höll bra fart genom rondellen. Blev lite inspirerad och fick upp farten direkt fast efter Klintabacken tog det emot då jag hade gått på med lite för tunga växlar uppför. Men med vindens hjälp så rullade snart på ordentligt igen. Var lite kyligt om rumpen annars perfekt cykelväder med syresatt luft och lite sol som stack igenom då och då.
Dålig bild men ville visa sträckan som inte längre blir samma som på Strava?
Tog i lite extra från Källa till rondellen i Löttorp, vilket sved lite i låren. Framme på jobbet så ser jag att det är samma fenomen som senast att det blir en differens mellan cykeldatorn och Strava på cirka 2 km. märkligt då det oftast bara skilt max hundra meter innan. Skiljer likadant mot gamla Strava mätningar med. Får leta vidare vad som kan störa Strava. Får hoppas på att Android 5.0 löser problemet annars, när det nu kommer?
Löven bildar täcke på marken här och var.
Har varit en bra dag som började med Fröknäckebak och gräsklippning efter gofrukost med frallor. Sedan jobbpendlig och arbete tills i morgon då det är hemfärd i utlovat regn och rusk, blir grymt kul det med hoppas jag.

Naturspaning: Rådjur, Hare, Fasaner och Havsörn. Såg även några rapphöns och en stor falk som jag inte lyckades artbestäma.

Kommentarer