Gick på pumpen

Då jag hade punka senast så upptäckte jag att min tro tjänare till pump inte orkade hålla trycket upp längre utan det pös ut igen bakvägen, troligen packningarna som kastat in handduken. Fast vad kan man begära av en pump från 1994.
Dags för pension.
Så när jag ändå var och köpte nytt däck till sonen så fick det bli en ny pump till mig. Valet föll på en Lezyne HP drive som verkade bra.
Nu ska det väl bli tryck i slangarna igen.
Är ju ingen sak man vill använda men är ju skönt att ha där om oturen är framme. Sedan att den är mindre och väger hälften av den gamla är ju bara ett plus (75g mot 146g). Skönt med en liten slang till ventilen så man kan ta i utan att vara rädd att bryta ventilen när man ska ha i luften. Även vändbar så den passar racer och bilventil. Smart att man kan ha ventilslangen i pumpen då den inte används, hade lätt försvunnit annars.
Stor och liten.
Fast nu får vi vänta och se hur den är i skarpt läge skulle tro att man får pumpa sig blå ändå fast blir det mer tryck i slangen så är det ju värt besväret. Helst får den bli oanvänd men sån tur har jag väl inte.

Kommentarer