Värme pendling

Idag var det så där härligt varmt igen, svetten sprutar bara man tänker på att röra sig. Då körde jag igång med häckklippning nr 2. Varmt och skönt och för några vatten pausar senare var det klippt nu, skulle man bara få iväg grenarna också. Blev att låna Noréns släp och köra till Kalleguta med det. Passade även på att få iväg några andra saker som stått och skräpat en tid i och runt garaget en längre tid. Så släpet blev fullt innan jag ens hade börjat med det jag klippt av någon timme tidigare. Blir att köra ett lass imorgon med. Efter Kalleguta så lastade jag på dom stickiga grenarna och blodet rann efter flera härliga revor och spetor efter dom sylvassa taggarna. Färdig lastat var det dags för snabblunch för att hinna cykla till jobbet. Blev den stora flaskan idag.
Den var tom när jag kom fram.
Annars var det härligt att kämpa sig fram i den ljumma motvinden som svalkade lite. Provade andra sulor i cykelskorna men dom var tyvärr för tjocka, så det blev glapp i hällen då den kom för högt upp. I morgon får det bli orginalsulorna igen. Hade letat upp små svala strumor att ha på jobbet trodde jag, visade sig var ett par finurligt ihop vikta stödstrumpor som valet hade fallit på så det blev rejält svettigt om fötter och ben. Fast det var skönt med lite stöd runt vaderna då dom kändes lite slitna idag efter morgonens slit.
Snyggare ben finns väl inte ;-)
Var är alla cyklister eller ligger dom och vilar upp sig till Vätternrundan nu. Stort grattis till Johan som klarade Halvvättern galant. Även Tjejvätterntramparen Eva kom i mål och hade medaljen med sig till jobbet ifall ingen skulle tro henne. ;-)


Kommentarer