Jogga! Varför?

Disa var taggad till tusen då vädret var hennes, hundväder med 10 grader och regn som hänger och väntar runt hörnet. Börjar bra och kommer in i en bra takt men efter 2 km så blir det hur jobbigt som helst men plågar mig 1 km till innan jag stannar till och tar dagens kort och pustar lite. Vad har kondisen tagit vägen hjärtat slår som besatt fast lugnar ner sig snabbt. Kommer igång igen och nu går det lite lättare konstigt nog och kan till och med öka farten lite dom sista kilometerna utan att dö fullständigt.
Härlig stiglöpning vid sundet.
Väl hemma igen kan jag konstatera att jag hade för mycket kläder på och det är nog dags att fixa en keps som fungerar bättre att svettas i. Den sköna känslan att man varit duktig infinner sig då man duschat. Fast det är fortfarande tråkigt att springa, men allt kan ju inte vara kul.
Grå mulet, regn och blåsigt.
Himmlen öppnade sig då jag stod på trappan, så lite tur hade jag som slapp bli sur. Felet är väl att jag joggar för sällan, vill ju ner till under 5 min/km. Men skam den som ger sig, på´t igen!

Kommentarer